Mange opplever at hvis de bruker mail.dittdomene.no for inn og utgående email, får de feilmeldinger ved sending av email.
Mottak av email er OK.
Ved å endre utgående SMTP(mailserver) til din bredbånsleverandør`s utgående email server, løser du som regel problemet.
Inngående e-post server (POP) skal forsatt ha samme oppsett som før, mail.dittdomene.no
Dette problemet, har ingen ting med våre tjenester å gjøre og er altså en begrensning hos din bredbåndsleverandør, som har gjort begrensninger på port 25 og de krever at du bruker deres utgående SMTP server og er en sikkerhet mot spam.
Nedenfor dinner du en liste over de mest brukte Internett og Bredbånds leverandører i Norge som har begrensninger på port 25 :
AlltidOnline | smtp.alltidonline.no |
BKK bredbånd | smartmail.hjemme.no |
Bluecom | smtp.bluecom.no |
BN TV | mail.bntv.no |
Broadnet | mail.broadnet.no |
Canal Digital | smtp.online.no |
Catch | smtp.catch.no |
Chello/UPC | smtp.chello.no |
DataGuard | smtp.dataguard.no |
DirectConnect | smtp.directconnect.no |
Enter VG | smtp.enter.vg |
EUNet | smtp.eunet.no |
FastCom | smtp.fastcom.no |
Fiber365 | smtp.fiber365.no |
Get | smtp.getmail.no |
Get - Chello | smtp.chello.no |
Hesbynett | smtp.hesbynett.no |
ICE Mobilt | smtp.nordiskmobiltelefon.no |
KabelTV.no | mail.ktv.no |
Kragerø Energi | smtp.kragnett.no |
Kragerø E Bredbånd | smtp.kebas.no |
LOS | smtp.losmail.no |
Loqal | smtp.loqal.no |
Lyse Tele | smtp.lyse.net |
Mimer | smtp.mimer.no |
Monet | mail.monet.no |
MTU | smtp.mtulink.no |
Multinet | mail.multinet.no |
Netcom | smtp.netcom.no |
NextGenTel | smtp.broadpark.no |
NextNet | smtp.nextnet.no |
Nextra | mta.online.no |
Nittedalsnettet | post.nittedalsnettet.no |
Nokab | mail.nokab.no |
Nordkom NKTV | mail.nktv.no |
NSN Nett AS | mail.nsn.no |
PlanetOnline | smtp.planetonline.com |
Powertech | mail.powertech.no |
Sensewave | mail.sensewave.com |
Skagerak Fiber | smtp.sf-nett.no |
Smartcall | mail.smartcall.no |
Software Solutions | mail.software.no |
Song Networks | smtp.songnetworks.no |
Start.no | smtp.start.no |
Tafjord Mimer | smtp.mimer.no |
TDC | smtp.tdc.no |
Tele2 | smtp.c2i.net |
Telenor Frisurf | smtp.frisurf.no |
Telenor ADSL | smtp.online.no |
TelEnum | smtp.telenum.no |
Tiscali | smtp.tiscali.no |
Trollnett | smtp.trollnett.no |
Ventelo | smtp.ventelo.net |
Tønsberg Bredbånd | smtp.tbbb.no |
Har du hosting hos oss, har vi åpnet for port 587, slik at du fortsatt kan bruke din egen SMTP server, tilknyttet ditt domene.
Ved å bruke din egen SMTP server, tilknyttet ditt domene, løser du problemet med at hvis du f.eks bruker bærbar PC og kobler deg til forskjellige bredbåndsleverandører, hjemme, på jobb eller reise.
Du slipper da å endre utgående SMTP server i din email klient, etter hvilket nettverk du er tilkoblet.
Her er en beskrivelse på hvordan du endrer din SMTP-server (utgående server) i Outlook,
til port 587:
1) Velg "Verktøy" (Tools) på menyen.
2) Velg "Epostkontoer" (Email accounts) eller "Kontoer" (Accounts).
3) Dersom du får valget: klikk "Vis eller endre eksisterende konto" (View or change existing account) og klikk NESTE.
4) Markér din konto på kontolisten og klikk "Endre" (Change) eller "Egenskaper" (Properties).
5) Dersom du får valget: Klikk på flippen "Servere" (Servers).
6) Sjekk at din utgående epostserver er mail.dittdomenenavn (Outgoing server SMTP). Sett portnummer 587 under "Flere innstillinger" (More settings) -> "Avansert" (Advanced).