Outlook Express / Outlook - feilmelding 0x800CCC19 eller 0x8004210A Print

  • 1

Dette er et problem i Outlook Express 6 med visse filvedlegg (teknisk kalt MIME) når de dukker opp i din POP3 mailboks. Din tilkobling til mailserveren vil da  gå i heng og du får en timeout.

Det finnes en løsning på dette problemet også. Du må laste ned Outlook Express 6 Service Pack 1 fra microsoft. Følg linken under for å søke etter oppdateringer på din maskin.

 http://windowsupdate.microsoft.com/

Hvis du allerede har SP1 for Outlook Express installert kan du i noen tilfeller fremdeles oppleve denne feilen. Har du Norton Antivirus 2003 eller 2002 installert og har skrudd på skanning av innkommende og utgående mail kan dette skje. Dette kan også skje hvis du bruker McAfee produkter. For å løse dette problemet når du bruker NAV og Outlook eller Outlook Express, kan du følge stegene under for å slå av e-post skanning. Dette må gjøres på egen risiko og er ikke noe vi anbefaler å gjøre siden maskinen din blir mer utsatt for virusangrep via mail.

  • Avslutt Outlook or Outlook Express.
  • Start Norton AntiVirus
  • Klikk Options. Hvis en meny dukker opp når du klikker options, Klikk Norton Antivirus.
  • Under Internet seksjonen, klikk Email.
  • Klikk for å fjerne "Scan incoming Email" og "Scan outgoing Email" hakene i avhakningsboksene.
  • Klikk OK og lukk NAV

Var dette svaret til hjelp?
Tilbake