Postet 25.04.2018 | Oppdatert 25.04.2018
Nedenfor vil vi skissere de vanligste brannmurblokkene, samt hva som forårsaker dem og hvordan de kan forhindre dem.
I noen tilfeller kan du kanskje bruke vårt IP Unblock-verktøy som finnes i kontoadministrasjonsportalen din for å blokkere IP-adressen din. Hvis du ikke lykkes med å fjerne IP-blokk, kan det hende du må kontakte vår support avhengig av blokken som ble utløst.
Klikk her for å lære å sjekke og / eller oppheve en blokkering av IP-adressen din
Port Scan
*Port Scan* detected from 1.1.1.1
En "Port Scan" -blokk indikerer at du har et program / program på datamaskinen eller mobilenheten fra din posisjon som gjør tilkoblingsforsøk på våre servere på lukkede porter. Det vanligste problemet skyldes feil konfigurert FTP-applikasjoner, e-postklienter og / eller forsøker å SSH i standardporten. IP-adressen vist ovenfor som 1.1.1.1 ville bli erstattet av din faktiske IP-adresse for modemet / ruteren.
Feil SMTP-pålogging
(smtpauth) Failed SMTP AUTH login from 1.1.1.1
"Feillagt SMTP Auth" -blokk betyr at det er flere påloggede mislykkede SMTP-pålogginger for e-post. Dette skyldes vanligvis innloggingsforsøk fra en enhet som en mobiltelefon eller e-postklient på en PC som har en feil e-postadresse og / eller passord som brukes. For å beskytte mot en hacker-brute tvinger inn på e-postkontoen, blokkerer brannmuren vår IP-adressen til mislykkede pålogginger som en sikkerhetsforanstaltning. IP-adressen vist ovenfor som 1.1.1.1 ville bli erstattet av din faktiske IP-adresse for modemet / ruteren.
Feil FTP logg inn
(ftpd) Failed FTP login from 1.1.1.1
Feilmeldingen "Failed FTP Login" angir at påloggingsforsøkene for en FTP-tilkobling feiler på grunn av feil brukernavn og / eller passord. For å beskytte mot brute force hackere vil brannmuren blokkere store mengder mislykkede FTP-logger som en sikkerhetsforanstaltning. IP-adressen vist ovenfor som 1.1.1.1 ville bli erstattet av din faktiske IP-adresse for modemet / ruteren.
Feil POP3 Logg inn
(pop3d) Failed POP3 login from 1.1.1.1
Posten "Mislykket POP3-pålogging" indikerer at e-postklienten din bruker POP3-protokollen for e-post, har en feil e-postadresse og / eller passord. Vi anbefaler at du dobbeltsjekker og / eller tilbakestiller passordet for den aktuelle e-postkontoen for å løse dette problemet. IP-adressen vist ovenfor som 1.1.1.1 ville bli erstattet av din faktiske IP-adresse for modemet / ruteren.
Mod_Security Block
mod_security (id:xxxxxx) triggered by 1.1.1.1
I tilfelle du ser en "mod_security" blokk utløses, må du kontakte vår support. Det er mange grunner til hvorfor en mod_security-blokk kan utløses, så vi må undersøke videre. Årsakene kan variere fra problemer med nettsidemoduler / plugins som utløser en SQL-injeksjonsblokk til bare for mange mislykkede WordPress- eller Joomla-logger. IP-adressen vist ovenfor som 1.1.1.1 ville bli erstattet av din faktiske IP-adresse for modemet / ruteren.
Feil cPanel eller Webmail Logg inn
(cpanel) Failed cPanel login from 1.1.1.1
Klienten "Mislykket cPanel login" kan utløses på to forskjellige måter. Den første er ved å gjøre mislykkede påloggingsforsøk til cPanel-påloggingsskjermen. I dette tilfellet anbefaler vi at du tilbakestiller cPanel-passordet ditt og bekreft at brukernavnet er riktig. Denne brannmurblokken kan også utløses fra mislykkede "webmail" -logg også, som webmail. Det anbefales også å sikre at du bruker riktig e-postadresse og passord for webmail i tillegg til cPanel for å sikre at blokken ikke fortsetter å skje. IP-adressen vist ovenfor som 1.1.1.1 ville bli erstattet av din faktiske IP-adresse for modemet / ruteren.